REKLAMA
Znaleziono 7823 wyników
Inwestorzy wracają na rynek nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy wracają na rynek nieruchomości handlowych w Polsce
W pierwszym półroczu 2022 r. kluczowe czynniki kształtujące rynek nieruchomości handlowych w Polsce wróciły do poziomu sprzed pandemii – w tym sektorze odnotowuje się dobre wyniki zarówno w przypadku obrotów, jak i wskaźnika odwiedzalności (footfall), a centra handlowe generują atrakcyjne zwroty dla inwestorów. Zauważalne jest też ożywienie na handlowym rynku inwestycyjnym. Obserwujemy jednak zmianę trendów.
[Polska] Rośnie udział powierzchni handlowych w mniejszych miastach w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rośnie udział powierzchni handlowych w mniejszych miastach w Polsce
W pierwszym półroczu 2016 r. rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrósł do ponad 13,5 m...
[Polska] 336 000 mkw. w ramach 14 centrów handlowych. Debiut 17 nowych marekartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] 336 000 mkw. w ramach 14 centrów handlowych. Debiut 17 nowych marek
Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Polsce w...
[Warszawa]  Warszawa nadal na celowniku międzynarodowych sieci handlowych i deweloperówartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawa nadal na celowniku międzynarodowych sieci handlowych i deweloperów
Międzynarodowa firma doradcza JLL analizuje rynek nieruchomości handlowych w aglomeracji warszawskie...
Czy rynek handlowy czeka ofensywa gastronomii i rozrywki?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynek handlowy czeka ofensywa gastronomii i rozrywki?
Jak wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield EMEA Outlook 2024, operatorzy gastronomiczni i rozrywkowi odpowiadają za około jedną piątą umów najmu podpisanych na rynkach handlowych w Europie od 2021 roku.
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempieartykuł
Pokaż artykuł
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
[Warszawa] Stabilna sytuacja na warszawskim rynku powierzchni handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Stabilna sytuacja na warszawskim rynku powierzchni handlowych
Ponad milion metrów kwadratowych powierzchni najmu, mocny trend rozbudowy oraz rozwój oferty centrów...
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowanoartykuł
Pokaż artykuł
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowano
Zasoby powierzchni handlowych w 2023 roku wzbogaciły się o kolejne nowe obiekty. Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że ubiegłym roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita powierzchnia polskich obiektów handlowych na koniec 2023 r. przekroczyła 13,38 mln mkw. GLA.
Colliers podsumowuje rynek handlowy w Polsce po I połowie 2023 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Colliers podsumowuje rynek handlowy w Polsce po I połowie 2023 roku [RAPORT]
W I połowie 2023 r. w Polsce oddano do użytku ok. 150 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej (głównie w ramach parków handlowych). To o około 40 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tym samym, na koniec czerwca 2023 r., łączny zasób powierzchni handlowej wyniósł blisko 12,8 mln mkw. – wynika z danych firmy doradczej Colliers. Eksperci firmy prognozują, że w najbliższym czasie czeka nas dalszy dynamiczny rozwój parków handlowych i centrów zakupów codziennych.
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsce
Wspierając strategię budowy portfela parków handlowych Falcon Investment Management oficjalnie wprowadza na rynek nową markę – OTO Park. Marka ta staje się znakiem rozpoznawczym projektów Falcon, zarówno tych już działających jak i będących w trakcie realizacji oraz zaplanowanych na najbliższe lata.
[Europa] Przyspiesza tempo rozwoju centrów handlowych w Europieartykuł
Pokaż artykuł
[Europa] Przyspiesza tempo rozwoju centrów handlowych w Europie
Według najnowszych informacji międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield w pierwszym półroc...
Genesis Property przygotowuje osiem nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Genesis Property przygotowuje osiem nowych inwestycji handlowych w Polsce
Pińczów, Łęczna, Żagań, Brzeziny, Ropczyce, Poznań, Łódź i Morąg to miasta, w których Genesis Property przygotowuje nieruchomości handlowe. Ich oddanie do użytku przewidziane jest na przestrzeni kolejnych 24 miesięcy.
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy w dobrej formieartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy w dobrej formie
Renowacje, przebudowy i procesy rekomercjalizacji, nowe lokalizacje związane z powstawaniem nowych o...
[Polska] Polska Wschodnia oraz mniejsze miasta mocno zaznaczają swoją obecność na polskiej mapie handluartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polska Wschodnia oraz mniejsze miasta mocno zaznaczają swoją obecność na polskiej mapie handlu
Eksperci z międzynarodowej firmy doradczej JLL podsumowali sytuację na polskim rynku nieruchomości h...
[Polska] Polski rynek handlowy – duże miasta wracają do gryartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy – duże miasta wracają do gry
332 000 mkw. powierzchni w ramach centrów handlowych oddano do użytku w 2014 r. – 45% w miastac...
[Polska] Polski rynek nieruchomości handlowych w fazie dalszego wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek nieruchomości handlowych w fazie dalszego wzrostu
Rozwój rynku centrów handlowych i wyprzedażowych w Polsce Wschodniej i mniejszych miastach i konsoli...
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i konceptyartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i koncepty
Niewielki wzrost podaży w I kwartale 2016 r. W budowie są duże projekty w głównych aglomeracjach.
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendamiartykuł
Pokaż artykuł
Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendami
Wzrost obrotów i liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Jednocześnie obserwujemy dalszy rozwój parków handlowych, centrów typu convenience oraz obiektów wielofunkcyjnych wpisujących się w koncepcję 15-minutowego miasta. Analizując trzeci kwartał, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają także uwagę na spadek wskaźnika pustostanów w centrach handlowych oraz wzrost rozwiązań w handlu wykorzystujących sztuczną inteligencję.
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] W Polsce jest 455 centrów handlowych, w budowie jest jeszcze ponad 800 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej
Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 1 połowie 2015 roku zasoby nowoczesnej powie...
REKLAMA